آموزش

آشنایی با اینترنت ماهواره ای

 

 

در ادامه مطلب

سرویس های اینترنت ماهوارهای بدلیل عدم وجود بستر های مخابراتی لازم برای اریه خدمات اینترنت و یا اینترنت پرسرعت برای اریه این خدمات به کاربرانی که در اینگونه مناطق زندگی می کنند مورد استفاده قرار میگرد (سرویس های ما تقریبا در همه ی شهرستان ها قابل در یافت می باشد). در سرویسهای اینترنت ماهواره ای امکان دریافت اطلاعات تا سرعت 24 مگابیت در ثایه و ارسال اطلاعات تا 8 مگابیت در ثانیه(در روش دو طرفه ) وجود دارد. این سرویس ها به طور کلی به دودسته سرویسهای یکطرفه ماهواره ای و سرویسهای دوطرفه ماهواره ا ی تقسیم می شوند.

سرویسهای یکطرفه:

طرزکار این سرویسها بدین صورت است که ارسال اطلاعات ازطریق خطوط اینترنتی محلی(کارت اینترنت یا adsl و...) صورت می گیرد و دریافت اطلاعات ازطریق ماهواره با سرعت بالا .
این سرویسها برای کاربردهای خانگی و تجاری مناسب است که خطوط اینترنتی محلی دراختیار دارند و به سرعت بالای دریافت احتیاج دارند.
هزینه سخت افزار و اشتراک این سرویسها نسبت به تجهیزات سرویسهای دوطرفه تا حد زیادی پایین تر است.
تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از این سرویسها به شرح زیر می باشد:

DVB card ,Satellite Antenna(Dish), Copmputer

سرویسهای دوطرفه:

طرز کار این سرویسها بدین صورت است که ارسال ودریافت اطلاعات تماما از طریق ماهواره صورت می گیرد و احتیاج به هیچ گونه خطوط اینترنتی و یا مخابراتی محلی ندارند.
این سرویس ها مناسب یرای کاربرانی است که درمناطق فاقد خطوط اینترنتی و یا مخابراتی هستند و یا خطوط اینترنتی ضعیف دراختیار دارندمانند دایلاپ واحتیاج به پهنای باند ارسال با سرعت بالا دارند .
با کمک سرویس های دو طرفه امکان انتقال خطوط تلفن و فکس به نقاط دورافتاده وجود دارد.
در این سرویسها سند و رسیو توسط تجهیزات کاریر بطور مستقل انجام شده و نیاری به استفاده از خطوط مخابراتی دیگر نمی باشد
معایب این سرویسها: قیمت بالای تجهیزات ( حدود چهار ملیون تومان)- هزینه اشتراک بسیار گران برای کاربران معمولی
مزایا: استفاده در مناطق کو هستانی و  مناطقی که امکانات مخابراتی ندارند.
تجهیزات مورد نیاز:
دیش مخصوص سند و رسیو
LNB مخصوص سند و رسیو
مودم ماهواره(iDirect ,LinkStar,Datuml )

اینترنت آنلاین چیست:

این اصطلاح هم به نوع اینترنت ماهواره ای یک طرفه و هم دو طرفه تعلق می گیرد که در نوع یک طرفه منظور این است که ارسال اطلاعات یا send(مثلا آدرس سایت مورد نظر شما) توسط خط تلفن و دریافت اطلاعات توسط دیش انجام می پذیرد که سرعت آن دهها و حتی به صدها برابر اینترنت معمولی(dialup) می رسد این سرویس که توسط ما برای کاربران خانگی ارائه می شود فاقد فیلترینگ و یا تحریمات اعمال شده از طرف بعضی از سایت ها بر علیه ایران می باشد.

اینترنت آفلاین چیست:

این سرویس در واقع معنای تماشاچی را دارد یعنی شما می توانید در عین حال اطلاعات در خواستی یا صدها کاربر که در آن زمان از اینترنت آنلاین ماهواره ای استفاده می کنند بهره ببرید که ممکن است فایل مورد نظر شما نیز در آن ها موجود باشد این سرویس رایگان بوده و سرعت بالایی دارد و شما امکان بازدید از سایت یا بطور کلی درخواست فایل به شکل اینترنت آنلاین نخواهید داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد